Κηφισιά – Πειραιάς: 62 χρόνια «ηλεκτρικής» σύνδεσης

Ήταν Αύγουστος του 1938, όταν το θρυλικό «Θηρίο», που συνδέθηκε άρρηκτα με την Κηφισιά, πραγματοποίησε το τελευταίο του δρομολόγιο, αφού η Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών που είχε την εκμετάλλευσή του, αναλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση της γραμμής και ξεκινά τα έργα, που σήμαναν το τέλος μίας άλλης άλλης, ρομαντικής, εποχής, όταν η Κηφισιά ήταν ένα ειδυλλιακό παραθεριστικό θέρετρο και το «Θηρίο» το ταχύτερο μέσο προσέγγισής της.

Ωστόσο, ο πόλεμος, η κατοχή, οι κακουχίες και η μακρά οικονομική ύφεση που ακολούθησαν δεν επέτρεψαν τη συνέχιση των έργων. Το 1950 η ΗΕΜ παραχωρεί την ολοκλήρωσή τους και την εκμετάλλευση της γραμμής Αθήνα – Κηφισιά στους Ελληνικούς Ηλεκτρικούς Σιδηρόδρομους. Τα έργα ολοκληρώνονται ουσιαστικά το 1957.

Την Κυριακή 18 Αυγούστου 1957 η γραμμή ενώνεται με τον τερματικό σταθμό «Κηφισιά». Αυτή ήταν και η τελευταία επέκταση της γραμμής του ηλεκτρικού πλέον σιδηροδρόμου.

Έμελλε να ακολουθήσουν πολλές προσθήκες σταθμών, εκτεταμένες αναπλάσεις, αλλά η Κηφισιά είναι και θα είναι -κατά τα φαινόμενα- για πολλά ακόμα χρόνια η αρχή ή το τέλος μιας διαδρομής γεμάτης ιστορία και αναμνήσεις.