Το πρόσφατο παράδειγμα της νίκης του Στέφανου Κασσελάκη στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αλλά και της νίκης της Νέας Δημοκρατίας στις εθνικές εκλογές το καλοκαίρι, με τη μεγάλη αποδοχή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στους νέους, λένε πολλά για τον τρόπο που ψηφίζουμε δείχνοντας ότι μάλλον η τάση της εποχής είναι ότι «κερδίζει, όποιος είναι καλύτερα δικτυωμένος».
Εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών της 8ης Οκτωβρίου, αναρωτηθήκαμε ποιος είναι καλύτερα δικτυωμένος στον τοπικό μας μικρόκοσμο και αρχίσαμε να ψάχνουμε στα κοινωνικά δίκτυα για αναρτήσεις, φωτογραφίες και βίντεο.
Άνοιγμα στους νέους και στους φιλόζωους έκανε μέσω του tik – tok ο δήμαρχος Κηφισιάς, Γιώργος Θωμάκος, ανεβάζοντας το καλοκαίρι χαριτωμένο βίντεο με τον γάτο του.
Το tik – tok χρησιμοποιεί ο Βασίλης Ξυπολυτάς προκειμένου να θέσει ερωτήματα και προβληματισμούς για τα έργα της δημοτικής Αρχής στους ψηφοφόρους.
Στον προβληματισμό του Βασίλη Ξυπολυτά για το τι γίνεται με το χρονίζον θέμα της «Αλάσκα» επέλεξε να απαντήσει ο δήμαρχος με βίντεο στο youtube, αναφέροντας το πώς χειρίστηκε το θέμα η διοίκησή του.
Δεν ενδείκνυται εξάλλου να βάζεις σχόλια κάτω από την ανάρτηση του αντιπάλου σου, διότι ανεβάζει τις θεάσεις στη δική του ανάρτηση. Από την άλλη βέβαια υποχρεώνεις τους δικούς του φίλους να δούνε και τη δική σου άποψη.
Για να αποδείξει τη μεγάλη επιτυχία των εκδηλώσεων του συνδυασμού του χρησιμοποιεί το tik–tok o Βασίλης Ξυπολυτάς, ανεβάζοντας βίντεο από τις συγκεντρώσεις που το αποδεικνύουν και δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει σκηνοθέτες για να δείξουν περισσότερο κόσμο. Τα άμεσα βίντεο του tiktok, συνήθως λένε την αλήθεια.
Το πιο παραδοσιακό Facebook χρησιμοποίησε από νωρίς ο Γιώργος Θωμάκος, ανεβάζοντας φωτογραφίες με κάθε υποψήφιο που εντασσόταν στον συνδυασμό του. Έτσι ο κάθε υποψήφιος μπορούσε να διαπιστώσει τι αποδοχή είχε η απόφασή του στους φίλους του. Την παρουσίαση των υποψηφίων τους μέσα από το Facebook έκαναν επίσης και ο Βασίλης Ξυπολυτάς αλλά και η Αγγελική Παπάζογλου.
Οι δύο βασικοί διεκδικητές του Δήμου, φαίνεται ότι εμπιστεύονται ιδιαίτερα τα κοινωνικά δίκτυα για να κρατήσουν την επαφή με τους ψηφοφόρους τους, εκμεταλλευόμενοι τις περισσότερες από τις δυνατότητές τους.
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, και το επιτελείο του το καλοκαίρι βέβαια απέδειξαν ότι δεν αρκεί να μπορείς να ανεβάζεις ένα βίντεο, έχει σημασία και το μήνυμα να «μιλάει» απευθείας στο κοινό που έχεις κάθε φορά επιλέξει.
Στο Facebook έχει περιοριστεί, από όσο αντιληφθήκαμε, η Αγγελική Παπάζογλου όπου διαθέτει τόσο η ίδια προσωπική σελίδα όσο και ο συνδυασμός της «Κοινωνία Παρούσα». Δεν λέει όμως όχι στην τεχνολογία, αφού χρησιμοποίησε την τεχνολογία του QRcode ώστε να κάνει πιο γνωστό το πρόγραμμα του συνδυασμού της, χωρίς να χρειαστεί να τυπώσει και να μοιράσει πολλά φυλλάδια. Οικονομία, προστασία του περιβάλλοντος, αποδοχή της τεχνολογίας.
Η Λαϊκή Συσπείρωση διαθέτει blog για να ενημερώνει διαδικτυακά τους φίλους του συνδυασμού αλλά και facebook, όχι όμως ο επικεφαλής της παράταξης Γιάννης Δημητρόπουλος. Από την εμφάνισή τους τα blog είχαν μια δυναμικότητα, δίνοντας τη δυνατότητα της αντίδρασης απέναντι στα παραδοσιακά μέσα.
Φωτιά έχουν πάρει τα κοινωνικά δίκτυα όχι μόνο από τους επικεφαλής των συνδυασμών αλλά και από τους υποψήφιους συμβούλους, οι οποίοι επιδιώκουν να τους γνωρίσουν καλύτερα οι εν δυνάμει ψηφοφόροι τους, μέσα από τις αναρτήσεις τους, όπου παρουσιάζονται, σχολιάζουν την τρέχουσα επικαιρότητα, διατυπώνουν απόψεις για διάφορα θέματα τοπικού και γενικότερου ενδιαφέροντος.
Μεγαλύτερη κίνηση διαπιστώσαμε στο facebook, όπου ανταλλάσσονται σχόλια, καταγγελίες, κρίσεις, επικρίσεις επί παντός επιστητού και ακολουθούν το Instagram με μια πληθώρα φωτογραφιών, το tiktok με μια προσπάθεια φρέσκιας προσέγγισης και το youtube, με την κινούμενη εικόνα να παίρνει τον λόγο.
Πολύ ενεργός στα κοινωνικά μέσα και ο πρώην δήμαρχος και υποψήφιος σύμβουλος στην Περιφέρεια, Νίκος Χιωτάκης, με βασικές βοηθούς τις κόρες του Φωτεινή και Βασιλική αλλά και τη σύζυγό του, Πία.
Στην κάλπη θα φανεί η ανταπόκριση των Κηφισιωτών στο «ψηφιακό» κάλεσμα, σίγουρα πάντως έχει αναδειχτεί ένα καινούργιο επαγγελματικό πεδίο, που όσο νεότερος είσαι τόσο πιο εύκολα το χειρίζεσαι. Είναι διαφορετικό να είσαι ψηφιακά γηγενής και διαφορετικό ψηφιακό μετανάστης. Και όταν ηλικιακά είσαι ψηφιακός μετανάστης τότε αναγκαστικά θα ζητήσεις τη βοήθεια των γηγενών στην τεχνολογία και κατά κάποιες δεκαετίες νεαρότερων. Η εκδίκηση της νέας γενιάς που σίγουρα ξέρει να κάνει κάτι καλύτερα από τους γηραιότερους και από ό,τι φαίνεται μέσω αυτής της γνώσης μπορεί να βάλει χέρι και σε μορφές εξουσίας.