«Θα προσπαθήσω» από τον Κώστα Καραμανλή για τα διόδια

karamanlis-thom-kalaf2a
Οι Δήμαρχοι αναλύουν ο Υπουργός ακούει και καθυσηχάζει

Η εγχείριση πέτυχε, ο ασθενής πέθανε. Σε συνάντηση που είχε με τους δημάρχους Κηφισιάς, Γιώργο Θωμάκο και Διονύσου, Γιάννη Καλαφατέλη, ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών,  Κώστας Καραμανλής,  για το ζήτημα των διοδίων, συμφώνησε ότι κατανοεί ότι θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις από τη δημιουργία διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου,  καθώς και κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα στο εσωτερικό δίκτυο των Δήμων Κηφισιάς και Διονύσου.

Παρόλα αυτά το ελληνικό Δημόσιο δεσμεύεται από συμβάσεις και νόμους, όπως μια σύμβαση του 2007, η οποία επικαιροποιήθηκε το 2016 και αφορά την παραχωρησιούχο εταιρεία («ΝΕΑ ΟΔΟΣ»).  Δεν στοίχιζε βέβαια και μία υπόσχεση ότι το Υπουργείο θα προσπαθήσει να βρει μια κοινά αποδεκτή λύση.  Και ο λύκος να φάει το πρόβατο και το πρόβατο να μείνει ευχαριστημένο.   Ίσως βέβαια και να βλέπουμε λάθος το ποτήρι μισοάδειο  και να μπορούμε να στηριχτούμε σε μια υπόσχεση του Υπουργείου ότι θα προσπαθήσει να κρατήσει ευχαριστημένους και τους κατοίκους και τους εργαζόμενους των Δήμου που θα επιβαρυνθούν και της εταιρίας που ανυπομονεί για τη δημιουργία και είσπραξη των διοδίων.

«Η Παραχώρηση, σε μια πιο εκλαϊκευμένη εκδοχή, είναι ένας γάμος μεταξύ του Δημοσίου και του Ιδιωτικού τομέα, ο οποίος πρέπει να επιτύχει γιατί ενδεχόμενο διαζύγιο είναι καταστροφικό και για τις δύο πλευρές», αναφέρει σε άρθρο του ο πολιτικός μηχανικός Ασκληπιός Δημόγλου. Αυτό το διαζύγιο είναι που μάλλον φοβάται η Κυβέρνηση, ενώ με τους Δήμους δεν έχει συνάψει κανενός είδους σύμφωνο.

karamanlis-thom-kalaf1b
Γιάννης Καλαφατέλης, Κώστας Καραμανλής και Γιώργος ;Θωμάκος

Περισσότερο αισιόδοξοι οι δύο δήμαρχοι, δήλωσαν από κοινού μετά τη συνάντηση:

«Μας ικανοποιεί ότι ο Υπουργός κ. Καραμανλής συμφώνησε ότι η λειτουργία πλευρικών διοδίων θα προκαλέσει αρνητικές κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις και γι’ αυτό το λόγο υποσχέθηκε ότι θα προσπαθήσει να βρει λύση με τον παραχωρησιούχο.

Μετά από αυτό, εκφράζουμε συγκρατημένη αισιοδοξία, αλλά και διαρκή ετοιμότητα για συνέχιση του αγώνα των δύο Δήμων με τη στήριξη όλων των πολιτών».

Ο Υπουργός μεταξύ άλλων ανέφερε ότι την προσεχή περίοδο δεν πρόκειται να ξεκινήσουν έργα για τα διόδια.   Ίσως θα ήθελε να προσθέσει μέχρι τις εκλογές, εάν αυτές προκύψουν κατά το φθινόπωρο, όπως υπάρχει ένα υποθετικό σενάριο.

Σύμφωνα πάντως με το Δελτίο Τύπου, κατά τη συνάντηση, οι δύο Δήμαρχοι μετέφεραν τη διαχρονική και ανυποχώρητη αντίδραση των Δήμων και τοπικών κοινωνιών στις μελέτες και συμβάσεις που προβλέπουν πλευρικά διόδια στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.  Δήλωσαν ότι σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και όμορους Δήμους προτίθενται να πραγματοποιήσουν αγώνα διαρκείας.

Εξήγησαν  ότι είναι παράλογο να επιβάλλονται διόδια σε αστικές μετακινήσεις.  Αναφέρθηκαν όχι μόνο στην οικονομική επιβάρυνση αλλά και στις καταστροφικές συνέπειες στον οικιστικό ιστό και στο περιβάλλον, συνέπειες που θα προκύψουν και από τεράστια και περιττά έργα σε Βαρυμπόμπη και Αδάμες – Γράμμος Φοίνικας.

Οι κ.κ. Θωμάκος και Καλαφατέλης ζήτησαν από τον Υπουργό να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, μεταξύ των οποίων και σε τροποποίηση του Νόμου 3555/2007, προκειμένου να αποτραπεί η εγκατάσταση διοδίων οποιασδήποτε μορφής.  όχι στα διόδια

Ο κ. Καραμανλής δεν δεσμεύτηκε για τίποτα, δίνοντας μόνο υποσχέσεις προσπάθειας.

Θα εκφράζαμε μεγαλύτερη αισιοδοξία για το αποτέλεσμα αν υπήρχε ήδη ένα δυναμικό πλάνο που θα έδειχνε ότι οι Δήμοι δεν είναι απλώς σκύλοι που γαυγίζουν αλλά είναι έτοιμοι και να δαγκώσουν.