Απαρχαιωμένο, καταδικασμένο να αποτύχει και ανεπαρκ… Σ.Ε.Σ.

elstatha

Στα μέσα του προηγούμενου μήνα, άρχισε η επαναλειτουργία του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης (Σ.Ε.Σ.), σε κάποια σημεία του κέντρου της Κηφισιάς. Φαντάζομαι, αν είστε τακτικοί αναγνώστες, θα περιμένατε σαμπάνιες και τραγούδια από αυτή τη στήλη. Ο τρόπος όμως που εφαρμόζεται το Σ.Ε.Σ., φοβάμαι δυστυχώς, ότι θα οδηγήσει σε μια γρήγορη αποτυχία της εφαρμογής του. Πράγμα που θα βοηθήσει στο να παγιωθεί η πολύ άσχημη κατάσταση που έβλεπε και βλέπει κανείς ακόμα, στους δρόμους της Κηφισιάς. Μόνο που τότε, θα έχει προστεθεί και το άστοχο επιχείρημα στο διάλογο για τη διαχείριση του Δημόσιου Χώρου, ότι «εμείς, προσπαθήσαμε, αλλά το πράγμα, απλά δεν μας βγήκε…».

Μπήκα λοιπόν στην ιστοσελίδα του Δήμου να μάθω περισσότερα. Στο αρχικό μενού, δεν έγραφε πουθενά για το Σ.Ε.Σ. Μου έκανε εντύπωση όμως, ότι με δυο κλικ, έχει κανείς μπροστά του τα δικαιολογητικά που χρειάζεται για να ανοίξει κατάστημα υγιειονομικού ενδιαφέροντος. Μάλλον, έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει το τοπίο ως προς τις προτεραιότητες της παρούσας Διοίκησης σχετικά με την πόλη μας. Πουθενά λοιπόν οι πληροφορίες για το Σ.Ε.Σ… Ή τουλάχιστον, όχι στο κυριότερο επικοινωνιακό εργαλείο του Δήμου μας, που είναι η ιστοσελίδα του. Ευτυχώς, κάτι είχα διαβάσει στα τοπικά έντυπα, όπως καλή ώρα, η εφημερίδα που κρατάτε στα χέρια σας. Εάν όμως, δεν ενημερώνεται κάποιος για τα όσα συμβαίνουνε στην Κηφισιά, γιατί ας πούμε, είναι περιστασιακός επισκέπτης του κέντρου της, πώς θα ξέρει τι θα πρέπει να κάνει, πού θα πρέπει να πάει και πότε ισχύει το Σ.Ε.Σ.; Εμ, για αυτό υπάρχουνε οι ενημερωτικές πινακίδες. Αλλά και πριν υπήρχανε αυτές οι πινακίδες, απλά ο κόσμος προτίμησε να τις αγνοήσει, θεωρώντας πολύ σωστά ότι το Σ.Ε.Σ. δεν ισχύει.
Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τον επισκέπτη του κέντρου της Κηφισιάς να γνωρίζει ότι έχουμε Σ.Ε.Σ. και πώς αυτό εφαρμόζεται; Κανονικά, η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος, γίνεται συνοδεία μιας δυναμικής ενημερωτικής εκστρατείας. Δεν το «περνάμε στο ντούκου».

Όποιος κινδυνεύει να βρεθεί με μια κλήση στο παρμπρίζ του, δικαιούται να γνωρίζει τι πρέπει να κάνει για να είναι σύννομος. Εκτός και εάν ο Δήμος, δεν σκόπευε καν να λειτουργήσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του Σ.Ε.Σ.. Οπότε, ποιααααα κλήση… Αυτό όμως, θα ήτανε πολύ άδικο. Γιατί θα μετέτρεπε ένα σύστημα που έχει δημιουργηθεί για να εξυπηρετεί τη ροή στην αγορά, την εικόνα της πόλης, τους επισκέπτες και τις επιχειρήσεις, σε έναν εισπρακτικό μηχανισμό για λίγους, όπου θα πληρώνουνε μονάχα τα «κορόιδα». Όσοι θέλουνε να είναι σωστοί, όσοι νοιάζονται για το καλό της πόλης μας και όσοι πιστεύουν στις προθέσεις και τις ικανότητες της Δημοτικής Αρχής.

Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, είναι απολύτως απαραίτητο, όσοι δεν ακολουθούνε τους κανόνες του Σ.Ε.Σ. να πάνε σπίτι τους με μια κλήση. Για να είναι το σύστημα δίκαιο και να εξασφαλιστεί η μακροημέρευσή του, αλλά κυρίως, για τα οφέλη που θα έρθουνε από την εφαρμογή του.

Πού «εφαρμόζεται» λοιπόν το ΣΕΣ; Σε κάποιους δρόμους στο κέντρο της Κηφισιάς. Γιατί δεν εφαρμόζεται σε περισσότερους χώρους; Εδώ μπορείτε να βάλετε ό,τι αιτία θέλετε, γιατί εξηγήσεις, δεν υπήρχαν. «Δεν υπήρξε επιθυμία για να λειτουργήσει πραγματικά». «Έπεσε γκρίνια». «Κάποιοι βάλανε μέσο για να εξαιρεθεί ο δρόμος τους». «Δεν υπάρχουνε τα μέσα για να ελεγχθούνε περισσότεροι δρόμοι». Είναι πάντως αλήθεια, ότι οι οδηγοί δεν έχουνε καλή ενημέρωση ως προς το πού μπορούνε να προμηθευτούνε τα χαρτάκια για τη στάθμευση και πως όντως, δεν υπάρχουνε τα ελεγκτικά μέσα. Το προσωπικό δηλαδή. «Πού πας ρε Καραμήτρο;», που λέει και το ανέκδοτο. Πας να εφαρμόσεις ένα σύστημα χωρίς να έχεις τα μέσα; Από την άλλη, όταν δεν έχεις επαρκή μέσα, κανονικά, προσπαθείς να μεγιστοποιήσεις τις δυνατότητες των μέσων που έχεις. Να είναι πιο γρήγοροι στη βεβαίωση των παραβάσεων, να περιοριστούνε οι χρονοβόρες και ψυχοφθόρες εντάσεις, να είναι πιο ευέλικτοι στις μετακινήσεις τους. Αλήθεια, κάτι ποδήλατα που μας ήρθανε σαν «προίκα» από τη Νέα Ερυθραία, τι να γίνανε; Δεν θα μπορούσανε να χρησιμοποιηθούνε από όσους ελέγχουνε τα σταθμευμένα αυτοκίνητα;

Κάπου διάβασα ότι το Σ.Ε.Σ. δεν θα εφαρμοστεί στη Νέα Ερυθραία γιατί, «Δεν το θέλουνε οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις» (sic). Ελπίζω να μην ήταν δημόσιο πρόσωπο αυτό που ξεστόμισε αυτή την «πατάτα», γιατί έχω που έχω τις αμφιβολίες μου για όσους πολιτεύονται, μην βγει ότι έχω και δίκιο. Βλέπετε, κάπου στο βάθος της ψυχής μου, πιστεύω στο καλό και την ευφυΐα των ανθρώπων. Ας το πιάσουμε αλλιώς λοιπόν. Έχει η Νέα Ερυθραία κυκλοφοριακό πρόβλημα; Τεράστιο! Πρέπει να λυθεί; Πρέπει! Αν δεν λυθεί με το Σ.Ε.Σ. πώς θα λυθεί; Δεν ξέρω, (δεν θυμάμαι άλλωστε να ψηφίσατε εμένα πριν από δυο χρόνια), αλλά οι Δημότες, περιμένουμε σύντομα τις προτάσεις και τις λύσεις των Αιρετών. Υπάρχουν και κάποιες άλλες, πολύ σωστές φωνές, που λένε ότι σε έναν ενιαίο Δήμο, δεν μπορείς να έχεις εμπορικές περιοχές με Σ.Ε.Σ. και εμπορικές περιοχές χωρίς Σ.Ε.Σ. γιατί αυτό αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό. Όταν δηλαδή το Σ.Ε.Σ. εφαρμόστηκε στη Νέα Ερυθραία, επί δημαρχείας Ταμβάκη, ήτανε λάθος που εφαρμόστηκε; Δεν θα χρειαζότανε σήμερα λέτε, μια παρέμβαση από το «Κουτούκι» μέχρι το Καστρί; Μας αρέσει αλήθεια, μέρα μπαίνει, μέρα βγαίνει, αυτός ο «άθλος», της διάσχισης της Νέας Ερυθραίας;

Πολύ φοβάμαι ότι και σε αυτή την απόπειρα εφαρμογής του Σ.Ε.Σ. η λύση που έχει βρεθεί είναι αυτή του Laissez faire (και του «faire le canard»). Από την τελευταία φορά που επιχειρήθηκε να μπει μια τάξη στη στάθμευση, οι ανάγκες για στάθμευση έχουνε αλλάξει. Αλλά πιο πολύ, έχει αλλάξει η μορφή της αγοράς. Περισσότεροι επισκέπτες έρχονται για να πιούνε έναν καφέ ή για να πάνε να δούνε μια ταινία σε ένα από τα δυο θερινά που έχουμε στο κέντρο της Κηφισιάς, παρά για να μπούνε σε κάποιο μαγαζί να αγοράσουνε ρούχα ή παπούτσια. Οι ώρες λοιπόν που χρειάζεται το ΣΕΣ, δεν ανταποκρίνονται στις ώρες που αυτό «εφαρμόζεται». Οι ώρες καταστημάτων, είναι ένας πολύ παραπλανητικός μπούσουλας, που δεν βοηθάει. Εάν θέλουμε την επιτυχή εφαρμογή του συστήματος, το επαναλαμβάνω ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟ ΘΑ ΦΕΡΕΙ, θα πρέπει το σύστημα, να περιλαμβάνει και τις ημέρες και ώρες που λειτουργούνε τα μπαρ στην πόλη μας. Τότε, που είναι επίσης πολλά τα αυτοκίνητα και πολλοί και οι επισκέπτες.

Αν από την άλλη υπήρχε αυστηρή τήρηση του Κ.Ο.Κ. και δέσμευση της Τροχαίας Κηφισιάς για τη συνεχή παρουσία της και αφού το Σ.Ε.Σ. υποτίθεται ότι δεν είναι εισπρακτικού χαρακτήρα, θα μπορούσε για εκείνες τις ώρες, να υπάρξει στάθμευση χωρίς χρέωση. Αλλά οι θαμώνες της νυχτερινής Κηφισιάς, θα ταλαιπωρούνταν το ίδιο με πριν, για να βρούνε να παρκάρουνε. Αφού, σε μια μοντέρνα, Δυτική χώρα όπως είναι η Ελλάδα και σε έναν πρωτοποριακό, αυθεντικά «λαϊκό» Δήμο, (μην το ψάχνετε, είναι το καινούργιο μας χούι), όπως είναι η Κηφισιά, ούτε πεζοδρόμια καβαλιούνται, ούτε διπλοπαρκαρίσματα υπάρχουν, ούτε παράνομες πιάτσες ταξί έχουμε και σε καμία περίπτωση, δεν αφήνουμε τις καταστάσεις να ξεφύγουν. Νομίζοντας ότι «εξυπηρετώντας» κάποιους λίγους, δεν θα δούνε την πραγματικότητα οι πολλοί.

ποδηλάτης ανοιχτομάτης