Οδική ασφάλεια – ένα Κηφισιώτικο, unsuccess story

Παπαδιαμάντη
Η κλασική αριστερή σροφή της Παπαδιαμάντη πάντα παραβιάζεται

Τελικά, ο περισσότερος κόσμος, μοιάζει να αδυνατεί να αντιδράσει. Είμαστε με δεμένα τα χέρια. Και αφού, όπως και με κάθε τι άλλο, είναι «θέμα παιδείας», ας σηκώσουμε τα δεμένα μας χέρια όσο πιο ψηλά μπορούμε και ας δηλώσουμε την παραίτηση μας.

Περί οδικής ασφάλειας ο λόγος.

Ας το πάρουμε αυτό σαν παραδοχή. Γενικευμένη μεν, άγαρμπη και χοντροκομμένη, αλλά μοιάζει να είναι πολλοί εκείνοι που τη συμμερίζονται. Σεβαστή η άποψη τους. Ο Έλληνας στο τιμόνι, όπως και με τόσα άλλα, έχει έλλειμα παιδείας. Ωραία. Δεν υπάρχει παιδεία. Και τώρα, τι κάνουμε;

Ας προσεγγίσουμε το θέμα της οδικής ασφάλειας, με κάποιες διαπιστώσεις. Διαπιστωμένες διαπιστώσεις! Για να μας είναι πιο εύκολο, ας περιοριστούμε στα του Δήμου μας. Του Δήμου Κηφισιάς. Τις διαπιστώσεις αυτές, τις κάνουμε από μόνοι μας, με τα ματάκια μας. Αλλά τις διαβάζουμε και καθημερινά στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, για να είμαστε σίγουροι ότι τα όσα βλέπουμε, δεν είναι αποκυήματα της φαντασίας μας.Τα βλέπουν και κάποιων άλλων τα ματάκια! Τα μόνα ματάκια που δεν τα βλέπουν, είναι δυστυχώς εκείνα,των όσων ο ρόλος τους είναι, να τα βλέπουν και να βρίσκουνε λύσεις.

Πεζοδρόμια. Κατειλημμένα. Και όχι μόνο σε σημεία όπου λες ότι, «ντάξ μωρέ, δεν περνάει και κανένα ΙΧ από εδώ».Κατειλημμένα… παντού!  Έδειχνε η ΕΡΤ τις προάλλες, πλάνα από το Κιγκάλι της Ρουάντα. Τα πεζοδρόμια, ήταν άψογα. Θα μου πείτε, πριν 27 χρόνια στη Ρουάντα, οι Τούτσι σφάζονταν από τους Χούτου και πως μάλλον, είμαστε καλύτερα εδώ. Πρέπει δηλαδή, να γίνει μια τέτοιου μεγέθους εμφύλια σφαγή, για να υπάρξουν πεζοδρόμια;  Μάλλον τα δυο αυτά γεγονότα, απλά δεν σχετίζονται. Όπως δεν σχετίζεται η συμπεριφορά ορισμένων, με την τουρκοκρατία, τον Σόιμπλε ή (και θα τολμήσω να στεναχωρήσω κάποιους) την παιδεία τους! Τον Κ.Ο.Κ. τον μαθαίνουμε όταν κάνουμε μαθήματα οδήγησης. Εξεταζόμαστε για να πάρουμε το δίπλωμα μας. Και αυτό, ισχύει για όλους μας! Μορφωμένους και μη. Εγγράμματους και αγράμματους. Είτε τους έδερνε ο ψυχικά άρρωστος πατέρας τους, είτε μεγαλώσαμε σε φυσιολογικό σπίτι.  Το «Δεν ήξεραν» και πάρκαραν στο πεζοδρόμιο, απλά δεν παίζει. Μάλλον πάρκαραν στο πεζοδρόμιο, ξέροντας ότι δεν θα υπάρξουν συνέπειες…

ποδηλάτηςΑστυνόμευση, μηδενική. Ο αηδιαστικά μεγάλος βαθμός της παραβατικότητας, φαίνεται από την καθημερινή περιφρόνηση της Διεύθυνσης Τροχαίας, στην Πλατεία Ελαιών στη Νέα Κηφισιά. Εκεί που βρίσκεται η Τροχαία…  Οι άνθρωποι, απλά δεν ασχολούνται! Ούτε καν με το τι γίνεται έξω από το γραφείο τους! Είναι ασύλληπτο!!! Η δε δημοσιογραφική σιγή, από τα μεγάλα ενημερωτικά μέσα, μάλλον σιγοντάρει την άποψη, που αραιά και που διαβάζει κανείς σαν μάταιοπαράπονο στο ίντερνετ. Ότι «υπάρχει άνωθεν εντολή». Όποιος και αν είναι αυτός ο «άνωθεν», ό,τι και να φανταζόμαστε πως είναι η εντολή του.  Πείτε με «ψεκασμένο» αν θέλετε, μιας που ο χαρακτηρισμός, εντελώς βολικά, έχει μεταπηδήσει πλέον και σε πιο λογικά ερωτήματα, αλλά γιατί; Γιατί δεν κάνει κάτι για την κατάσταση των δρόμων της πόλης μας, για τη συνεχή παραβατικότητα, η Τροχαία Κηφισιάς;

Πολιτική βούληση. Ανύπαρκτη.  Και δεν λέω για τον ΠΘ.  Ο Πρωθυπουργός δεν μένει καν στην Κηφισιά. Εδώ είναι απλά το μέρος που ψηφίζει. Φαίνεται, δεν προσφέρουμε αρκετή ποιότητα ζωής σαν πόλη, για να προτιμήσει την Κηφισιά για κατοικία του. Τουλάχιστον ο Πρωθυπουργός, εξήγγειλε ένα Εθνικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.Που ήταν λίγο ασαφές μεν, αλλά αυτό, είναι περισσότερο από το τίποτα, που χαιρόμαστε όλα αυτά τα χρόνια. Εδώ όμως, στον Δήμο μας! Οι αιρετοί μας! Αυτοί που ζητούν τη ψήφο μας, εκείνοι που γνωρίζουμε προσωπικά πολλές φορές και που πλην λίγων (αλλά σημαντικών) εξαιρέσεων, μεγαλώσανε στην Κηφισιά!Με κάποιους από αυτούς μεγαλώσαμε και μαζί, στο ίδιο σχολείο, στην ίδια πόλη! Στις ίδιες γειτονιές! Αυτοί είναι που δεν μοιάζει να έχουν βούληση.Αν και θα έπρεπε να είναι οι πρώτοι που θα ενδιαφερθούν, αν θα τη βγάλουμε «καθαρή». Τουλάχιστον, ως τις επόμενες Αυτό-διοικητικές Εκλογές! Γιατί όμως να μην υπάρχει ένα Κηφισιώτικο σχέδιο για την οδική ασφάλεια; Μας το απαγορεύει κανείς; Όχι, είναι ξεκάθαρα, η απουσία πολιτικής βούλησης.

Η αδυναμία να διαχειριστούμε την πληροφορία. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί συμπεριφερόμαστε ώρες ώρες, σαν να  είμαστε φαντασμένοι και υπεροπτικοί «χωριάτες», που νομίζουμε ότι μας εξέλεγξαν για το μπόι μας και όχι για να κάνουμε δουλειά.  Ποια πληροφορία να διαχειριστούμε; Ας δώσω ένα παράδειγμα. Όταν γίνονται συνέχεια τρακαρίσματα στη συμβολή Σωκράτους και Όθωνος, καθημερινά σχεδόν, σημαίνει ότι κάτι, δεν πάει καλά με εκείνο το σημείο!  Προτεραιότητα, έχει φυσικά όποιος κατεβαίνει την Όθωνος, αλλά που και που, όλο και κάποιος μα…  κάποιος απρόσεκτος, θα περάσει τοSTOP. Από το πρώτο, πείτε το δεύτερο τρακάρισμα, το STOPθα έπρεπε να είχε γίνει τεράστιο, φωτεινό, αδύνατον να το αγνοήσεις! Ηδε ορατότητα στη διασταύρωση, θα έπρεπε να είναι η  βέλτιστη! Και ας χάσουν κάποιοι τη τζάμπα θέση στάθμευσης, κοντά στον ΗΣΑΠ! Τι έχει περισσότερη σημασία, να παρκάρει ο άλλος τζάμπα ή να προνοήσουμε για τις ανθρώπινες ζωές;

Πόσα τέτοια παραδείγματα,  όπου τα ατυχήματα επαναλαμβάνονται και επαναλαμβάνονται και τα επικίνδυνα σημεία επισημαίνονται και επισημαίνονται και εμείς, σαν Δήμος, σαν κοινωνία ανθρώπων, κοιτάζουμε με το αγελαδινό μας  βλέμμα, αδυνατώντας να αντιδράσουμε…

Ο Πρωθυπουργός, στο Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας που ανακοίνωσε, είπε ότι θα υπάρξουν παρεμβάσεις σε 7.000 σημεία. Αναρωτιέμαι, πόσα από αυτά τα σημεία, θα είναι στην Κηφισιά; Φοβάμαι κανένα. Γιατί ακόμα και αν ερωτηθούνε οι δικοί μας εδώ, για το ποια είναι τα προβληματικά, τα επικίνδυνα σημεία, δεν θα υποδείξουν κανένα σημείο και ας τους τα επισημαίνουμε οι Δημότες.Για να μην φανεί η χρόνια ανεπάρκεια και η αδιαφορία τους, για την οδική ασφάλεια στην πόλη μας.

Και όσοι νομίζετε ότι υπερβάλω, πηγαίνετε να ρίξετε μια ματιά στο σημείο της Γ. Λύρα, όπου σκοτώθηκαν πέρυσι δυο νέοι συμπολίτες μας και πείτε μας, τι βελτιώσεις έχουν υπάρξει εκεί, από τον Ιανουάριο του 2020, όπου έγινε το τραγικό αυτό δυστύχημα.

 

podilato

 

ποδηλάτης ανοιχτομάτης