Συναυλία υπό τον ήχο των τζιτζικιών

ag.georgios-eklii

Την περασμένη άνοιξη ο Φραντσέσκο Βιανέλλο, Πρόεδρος του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Ορχήστρας Ποικίλης Μουσικής Κηφισιάς», έγραψε στην εφημερίδα «Κηφισιά» μερικούς στίχους για το Εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου Κοκκιναρά, όπου ο Σύλλογος είχε διοργανώσει χρόνια πριν τρεις συναυλίες στον προαύλιο χώρο του. Λέτε την επόμενη Άνοιξη να γράψει στίχους για το Παρεκκλήσι του Αγίου Γεωργίου Εκάλης, όπου πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 23 Αυγούστου μία ξεχωριστή συναυλία;

«Όμορφος ο χώρος που επιλέχτηκε από τον Σύλλογο σε συνεργασία με τον Αντιδήμαρχο Εκάλης Αχιλλέα Κουρέπη για τη συναυλία «Ψυχή και σώμα» με τσέλο και φλάουτο. Ο φυσικός ήχος των μουσικών οργάνων αναμίχτηκε με τα τζιτζίκια και με ένα μακρινό γάβγισμα σκυλιού, δίνοντας περισσότερη δύναμη στην «Ωδή της Χαράς» από την 9η συμφωνία του Behetoven, αφιερωμένη στην αδελφοσύνη και τη Φιλία των λαών, που οι οργανωτές ήθελαν να παιχτεί για να μην χάσουμε στις σημερινές ημέρες τις επαφές μεταξύ μας και να μην κοιτάζουμε τους άλλους με φόβο», από τα λόγια του προέδρου μετά τη συναυλία.koyrepis

Για  ένατη φορά απολαύσαμε στην Κηφισιά τον Ναπολιτάνο φλαουτίστα Danilo De Luca, μόνιμο κάτοικο της Μασσαλίας,  σε συναυλίες του Συλλόγου  (Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, Δήμος, Μουσείο Γουλανδρή, Αθηνά Παλλάς, ISA).  Στο τσέλο ήταν η  Αναστασία Δεληγιαννάκη η οποία ξεκίνησε σε ηλικία 14 ετών στην Ορχήστρα του Συλλόγου και τώρα είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ορχήστρας Νέων ως εκπρόσωπος της Ελλάδας. Ήταν η πρώτη φορά που παίξανε μαζί και παρόλα αυτά ακούστηκαν ως ντουέτο που παίζει χρόνια μαζί.

Όπως μας ανέφερε ο πρόεδρος, ο Danilo έφτασε στην Ελλάδα το βράδυ της 22 Αυγούστου και πραγματοποιήθηκε μόνο μια πρόβα το πρωί της επόμενης, λίγες ώρες πριν τη συναυλία. Αυτό αποδεικνύει το ταλέντο τους. Φυσικά για ένα μήνα είχανε επαφή για τα έργα που θα παίζανε μαζί ανταλλάσοντας παρτιτούρες και νότες.

Παρών στη συναυλία ήταν και ο Ευάγγελος Κοκκόρης, συνθέτης, φλαουτίστας, καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ωδείου Φίλιππος Νάκας της Αθήνας, του οποίου παίχτηκε ένα έργο του, καθώς και ο Δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος, ο οποίος όπως πάντα κάθισε μέχρι το τέλος.thomakos1

Ο Φραντέσκο Βιανέλλο ανέφερε στο καλωσόρισμα του, πως μπορεί η Κηφισιά να μην έχει ένα κλειστό θέατρο αλλά είναι ένα ανοιχτό θέατρο με όλες τις όμορφες γωνίες που διαθέτει. Ο λεγόμενος «πολιτισμός» δεν μπορεί να μην έχει και μια αισθητική. Επίσης τόνισε πως πάντα ο Σύλλογος ψάχνει νέους χώρους όπως το παρεκκλήσι της Εκάλης και χαριτολογώντας πρόσθεσε ότι χρησιμοποιούν ως πειραματόζωα το ακροατήριο προκειμένου να διαπιστωθεί ποιοι χώροι ενδείκνυνται. Πρόσθεσε ότι δεν μπορούσαν να γνωρίζουν πώς θα ήταν η ακουστική του χώρου, αφού πάντα παίζουν με φυσικό ήχο, ούτε γνώρισαν για την ανταπόκριση του κόσμου.

Τελικά, όπως πάντα, σε όλες τις διοργανώσεις του συλλόγου υπήρξε απόλυτη επιτυχία και οι διοργανωτές καταχειροκροτήθηκαν, ενώ τηρήθηκαν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα ασφαλείας. Οι θεατές προσήλθαν φορώντας μάσκες, καταλαμβάνοντας όλες τις διαθέσιμες θέσεις που δεν ήταν πάνω από 100.  Η μουσική βραδιά, όπως είπε και ο αντιδήμαρχος Εκάλης Αχιλλέας Κουρέπης, ήταν αφιερωμένη σε όλους εκείνους που μάχονται στην πρώτη γραμμή κατά της πανδημίας covid-19. Επίσης ανέφερε και πολύ καλή τη συνεργασία που είχε με τον Φραντσέσκο, όταν ήταν πρόεδρος στον Βικέλα.

Το παρεκκλήσιο του Αγίου Γεωργίου, όπως μας πληροφόρησηε η συνεργάτης μας Μάρθα Φωτοπούλου, κατασκευάστηκε από τους πρώτους οικιστές του προαστίου γύρω στο 1925. Η αρχική μορφή παραμένει, μία μικρή βασιλική, κατασκευασμένη από ξύλο, επενδυμένη. Το 1969 η ΜΟΜΑ έκανε με δικές της πρωτοβουλίες παρεμβάσεις, τόσο στο εξωτερικό του, όσο και στο εσωτερικό. Η φθορά του χρόνου και οι καιρικές μεταβολές, έφεραν πολλές φθορές στην εκκλησία που αποκαταστήθηκαν το 1996.